Jag behöver ha åldersbidrag!

Just nu sitter jag i min datorstol och bloggar och jag har inga som helst planer på att resa mig för att göra någonting annat. Jag har nämligen fått en djävuslk träningsvärk efter att ha tränat lite här hemma. Först gjorde jag ett antal armhävningar och sedan gjorde jag sit-ups tills det kändes som att ryggen höll på att gå av på mitten. När detta var avklarat gjorde jag ytterligare ett antal armhävningar, men efter några stycken kändes det som att ryggen skulle gå av åt andra hållet istället, så jag la ner det hela. Istället började jag löpa omkring här i lägenheten... och det var det absolut jobbigaste jag gjort sedan min sista gymnastiklektion i gymnasiet, dvs för 4-5 år sen!

Det är faktiskt riktigt skrämmande att se hur svag man har blivit på bara några år utan gymnastiklektioner. Visserligen har jag aldrig varit någon Arnold Schwarzenegger eller Carolina Klüft (nej, jag är ju faktiskt man), men man känner ändå av  den fysiska skillnaden, nu mot då. Benen känns just nu som två mjölkpaket som är fyllda med bly och det finns ingen i min närhet som kan hjälpa mig ur det helvete som jag just nu tvingas genomlida. Det finns ingen som har lust att hämta en iskall Coca-Cola i kylskåpet så jag kan släcka min brinnande törst.

Jag tycker faktiskt att jag förtjänar bättre! Jag förtjänar kort och gott ett åldersbidrag för träningsskadade människor under 30 år! Om ni håller med mig om att stackars jag förtjänar detta så får ni mer än gärna skicka in följande mail till Fredrik Reinfeldt ([email protected]):


Hej Fredrik!

Jag tycker att Anti på Ironons Förkämpar, ironinsforkampar.blogg.se,  förtjänar ett åldersbidrag för träningsskadade människor under 30 år. Ge honom 100 000 i månaden inkl. skatt i resten av hans liv, gör det och visa att du är en god människa!

Mvh
[ditt namn]


Utöver detta får ni naturligtvis även tycka synd om mig och skriva uppfriskande bloggkommentarer här nedan! För övrigt vill även Första Halvan ha detta bidrag!

Kommentarer
Postat av: emma

Ja det är ju en dröm helt klart , vore astufft! :D

Samma sak som vi pratade här hemma om att åka iväg och titta på formel1 någon gång, vore också klockrent. Dyrt dock :S

2008-06-27 @ 15:27:30
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0