Dagens matcher.

IK satte varje tecken även igår... eder expert, första halvan, är nöjd med utfallet såhär långt, igår fick vi ju även se EMs bästa match såhär långt i Tyskland-Polen.
Fortsätter trenden med bra tippande idag månne?

Rumänien-Frankrike.
Kommentar: Jag gillar inte Frankrike av personliga skäl som vi inte ska gå in på här, men när jag tippar får jag lägga diverse kontroverser åt sidan (jag vann sedan till slut ändå, det gör jag ALLTID förr eller senare bara så ni vet).
Nåja, Rumänien är underskattat som lag men här ska de ändå inte räcka till Frankrike har ett lag med en bra blandning av gammal och ungt och detta är en match de själva känner att de MÅSTE vinna och det brukar fransmännen fixa i såna lägen. Rumänien får dock stor skrällchans här.
Tips: 0-2. Rumänien kommer inte rasa ihop men Frankrike är helt enkelt snäppet starkare.

Holland-Italien.
Kommentar: Jag har alltid varit svag för Holland, om det beror på tidiga besök av f.d. krigsbarn när man var liten eller om det beror på att jag fick en Hollandhalsduk under Euro92 i Götet vet jag inte. Men det är ett lag som alltid tilltalat mig. Det blev givetvis inte sämre när Dennis Bergkamp gick till Arsenal i mitten av 90-talet.
Nåja, Holland-Italien är ems tyngsta match såhär långt, en match som har skyhöga förväntningar på sig men som riskerar att bli låst då det är två lag som känner varandra och spelarna i de båda lagen är väl avlästa. Italien är dock ett lag som ALLTID går bra i mästerskap. Det lär de göra nu med, oavsett vart mina sympatier ligger...
Tips: 0-1. Typist Italienresultat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0