Ein bischen grinigt raljerande från en varm och trött Andra Halva

Vart man än vrider och vänder sig här på internätet så kan man inte undgå att stöta på diverse reklam för diverse dejtingsidor. "Finn ditt livs kärlek för bara 250 spänn" och liknande budskap slängs upp i nyllet på en konstant. Alla ska visserligen inte ha pröjs men de lär ändå tjäna pengar på andra sätt.


Dock är taktiken gammal och beprövad. Få folk att tro att det är fel på dem, erbjud en lösning, ta betalt. Personligen börjar det gå mig lite på nerverna. Jag är själv singel och att få det upptryckt i ansiktet dagligen av några girigkukar, dessutom på ett sådant sätt att det framställs som en allvarlig defekt som till varje pris måste åtgärdas omedelbart, kan bli något enformigt i längden. Då känns nästan alla mail som upplyser mig om att jag behöver en större penis roligare. Såna är numera sällsynta, men principen är den samma.


Att det finns har jag inga problem med för dem som gillar det. Inte penisförstoring då, för jag tror knappast det är riktigt hälsosamt. Men det eviga tjatet har jag svårt för. Man utlovar lika snabba och felfria lösningar som SD på ett "problem" som är ganska komplicerat. Och dessutom inte är ett större problem än man gör det. Men i detta samhälle tycks det finnas en press på alla att man måste få till det. Vet inte om det beror på en nedärvd rädsla för att det ska bli slut på människor eller nåt men lyckas man inte duger man inte och då passar man inte in. Och fan ta den som inte passat in. Det är i alla fall den synen som förmedlas av dem som tjänar pengar på det.


Under resan på brittiska öarna rapporterade brittisk tv en dag vad det konservativa Tory-partiet såg som roten till alla problem med både det ena och andra i det brittiska samhället. Kärnfamiljens upplösning... Man talade till och med om ekonomiska incitament för att få folk att gifta sig mer. Här kan man verkligen snacka om att ytterligare odugligförklara alla som av olika skäl inte lyckats skaffa sig en partner. Något som i sig är tillräckligt jobbigt för många. Men att förklara att just dessa fula/fattiga/asociala/blyga/sinnessjuka eller vad som är orsak till folks singelskap är orsaken till samhällets förfall är knappast en moralhöjare. Kommer det dessutom någon och erbjuder snabba och säkra lösningar för några pund så är det hela fullbordat.


Nu kanske man lätt får för sig att jag är skitnöjd med att vara singel och inte vill ändra på det, men riktigt så är det inte. Men jag vet om att jag är det och är bara lite trött på att få det påpekat av msn eller andra saker på nätet varenda dag, och att få påpekat att det gör mig till en misslyckad människa. Nån måtta på hyckleriet får det vara.


Jag tror inte på snabba enkla lösningar, jag gillar inte att övriga mänskligheten har synpunkter på och bedömer mig utefter hur "lyckad" jag är. Men framförallt, så gillar jag inte allt enformigt tjöt. Jag är skapt som jag är och den som har problem med det kan gärna ge fan i att göra det till mina problem jag måste lösa.


Kommentarer
Postat av: BorisBorissa

JÄPP! Där satt den. Man blir även påmind i många mat-affärer: STOR-PACK, EKONOMI-PACK, och så favoriten, FAMILJE-PACK. Lär er någon gång, alla är inte en familj. Som singel orkar man inte äta ett helt "familje-pack", man tröttnar innan hälften är slut, eller så är man dagar förbi "bäst-före". Detta vet jag av tidigare erfarenhet. Man blir även straffad som singel. Vill man inte ha det berömda "familje-pack" får man köpa samma vara i en mindre förpackning till ett dyrare pris. Mitt tips: Hitta någon annan singel/singlar/kompis/kompisar/granne/grannar/vem som helst, så kan man dela på ett "familje-pack". Ett sätt att lura giriga handlare som bara tänker på de som är en familj.

Mvh, Boris.

2008-07-27 @ 19:06:43
Postat av: Andra Halvan

Hehe. Ett annat tips är ju att mer än man tror faktiskt går att frysa in. För oss eremiter som är för envisa för att ha kompisar/grannar/kusiner/vem som helst med.

2008-07-27 @ 19:17:40
Postat av: IK

Betyg: 5

2008-07-28 @ 11:03:58
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0