Citat från IKs redaktion.(del 1)

Mycket bra har sagts på IKs redaktion. Nedan följer ett urval av citat som yttrats på Ironins Förkämpars redaktion på Paradisäppelvägen 123 i Ankeborg.
(namnet inom parantes är den som "egentligen" sagt det)


"Jag visste att jag var full. Jag kände mig sofistikerad och kunde inte uttala det" Andra Halvan dan efter senaste personalfesten (Okänd)

"jag kan inte lyssna på sådär mycket Wagner, jag får en sådan lust att erövra Polen"-Paddan när IK spelat Wagner i tre timmar i sträck. (Woody Allen)

"MIn stavning är ruskig. Jag stavar egentligen bra, men det ruskar så att alla bokstäverna kommer på fel plats"-Första Halvan när han slängt in ett snabbt inlägg här. (nalle puh)

"MIn herre jag kysste aldrig er dotter-jag bara viskade i hennes mun"-Deve efter ett krogragg då han morgonen efter vaknade på soffan hemma hos ragget. (Chico Marx)

"Jag förstår mig inte på balett, det enda jag förstår är att i pausen måste ballerinan lukta som en häst"-Anti efter att ha sett balett på youtube under arbetstid. (Anton Tjechov)

"historien kommer att vara snäll mot mig-jag har för avsikt att skriva den"-Peji i ett ödmjukt ögonblick. (Winston Churchill)

"Jag är lika förvirrad som ett spädbarn i en toplessbar"-Andra Halvan (AH) när han en dag tvingas börja 07.00 och upptäcker att det är full rulle överallt på morgonen. (Robin Williams)

"Jag brukar ofta få komplimanger och blir lika generad varje gång. Jag tycker alltid det finns mer att säga"-Första Halvan (FH) filosoferar.... (Mark Twain)

"Grönsaker är sånt som barn använder för att balansera tallriken till och från bordet"-Anti under en lunch när AH gnäller på att Antis mat är onyttig. (okänd)

"Jag är en god älskare, jag över mycket på egen hand"-Anti i ett ögonblick då han inte tänkte efter på vad han sa... (Woody Allen)

"Kvinor har en särskild känsla för matematik. De delar sin ålder med hälften, fördubblar priset på sina kläder och lägger alltid till minst fem år i ålder på sin bäste vän"-Paddan filosoferar om kvinnor (Marchel Achard)

"För mycket av det goda kan vara underbart"-FH efter att ALLA bloggat under samma dag. (Mae West)

"Man borde prova på allt en gång i livet, utom incest och folkdans"-Deve sätter hövvet på spiken och sveper en flaska ren vodka (Arnold Bax)

"Kommer du ihåg att vi brukade skratta åt gamla människor när vi var unga? Minns du vad det var som var så roligt?"-FH till AH. (Okänd)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0