TIO KRONOR!!!

image112

Såhär ska pengar av valören tio kronor se ut! Inte som de moderna små sketna tiokronorna, fram för sedlar i alla valörer!
Det är bara att titta på Sunes Jul när Sune ska köpa "en tjejgrej" då betalar han med fyra tiokronorssedlar och en femkrona! Det ser mer ut än bara mynt!
Denna sedel försvann visserligen väl om vi minns rätt i början på 90-talet men oj,vilka minnen den väcker. Tankarna fladdrar iväg till inköpen av lördagsgodis när man fått en eller ett par sådan här å stack iväg till godisbutiken å köpte godis på lördagen. Godisbutiken hade dessutom konstigt nog alltid så att pengarna räckte precis till det man hade köpt oavsett vad man köpte nästan.

DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Kommentarer
Postat av: Ida

Åh tio-lappen!
Nej AKO Kola har utgått ur alla sortiment så vitt jag vet. Jag har då inte sett till dem på länge, vid närmare eftertanke har jag nog inte ätit dem sen slutet på 90-talet. Eller finns de kanske kvar i Göteborg?

2008-01-08 @ 11:25:34
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Annelie

Haha, det första jag tänkte på när jag såg 10-kronors sedeln var just det där i Sunes Jul när han köper en tjejgrej och blir jagad av alla tomtarna ;)

2008-01-08 @ 14:18:42
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0