Nostalgi

Välkomna till en helt ny kategori här på IK, vi är sådana att vi insett att allt nytt är skit och "Det var bättre på gammelkungens tid" dvs det var bättre när man var liten å slapp massa jobbiga grejer.
Därför startar vi nu en ny kategori med nostalgiska bilder och kommentarer om det hela!
Hoppas det faller er i smaken!

image107

Nintendo Videospelsklubb, tiden för detta var slutet av det ljuva 80-talet, bloggens två mest frekventa skribenter (kul å skriva det när vi haft semester i snart två veckor) var en 6-8år och Nintendo 8-bit kom till Sverige på allvar.
Spelet kostade gigantiska 899kronor på OBS stormarknad. Som jämförelse kan sägas att PS3 hade annonser på 6000kr när det kom...
Det var med andakt man kom hem med spelet, öppnade det och där låg en inbjudan till nintendo videospelsklubb! Man fick om jag minns rätt en medlemstidning ett tag med. Tala om barndomsminnen....

Kommentarer
Postat av: Ida

Nostalgi! Härligt!

2008-01-03 @ 11:32:32
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Ida

Själv tillhör jag ju den något yngre generationen, och fick när jag var kanske 8 år det nya trendiga Super nintendo ;)

2008-01-03 @ 12:52:22
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Annelie

Vad bra att ni också tog en liten paus från bloggen så att jag itne missat så mycket ;) Hoppas ni har haft en bra jul och nyår!

2008-01-03 @ 20:56:14
URL: http://anneliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0