BRIOs TÅGBANA!!

image146

Det fanns en tid, för inte alltför lång tid sedan, en 15-20år sedan då leksakerna inte var av kvalitén som finns idag, det var leksaker som inte innebar att man sköt ner varandra med gevär på tvn etc.
Det var leksaker som innebar att man fick tänka till lite när man skulle kombinera ihop de olika delarna, det var dessutom leksaker av en sådan kvalité att de inte gick sönder efter ett halvårs lek. Briotågen var det bästa exemplet på det.
Själv byggde jag höga torn med alla backarna som fanns och ställde vagnarna längst upp och släppte dom sedan ner för backen längs det lååååååånga raka spåret efteråt. Vagnen som rullade längst "vann" och blev "dagens vagn".
Det fanns även färjor med, och en hamn som den kunde lägga till vid.
I Götet fanns det speciellt en affär som var fenomenala på just dessa tåg, logiskt nog var det "brio leksaker" som då var en dagsutflykt nästan där den låg på Linnégatan, idag är det en affär man ser varje gång man spatserar runt i sina hemkvarterr.
Jag saknar tiden med dessa tåg, men snacka om att detta är något av det första som mina framtida ungar får leka med...

DET VAR BÄTTRE FÖRR!

Kommentarer
Postat av: Ida

Nähähäää du! Melodifestivalvinnaren is back! Det ska pågå ända tills jag visat 2007 års vinnare, och sen sätter ju årets Melodifestival igång! Erkänn att du är lite schlagerbög ändå! ;)

2008-01-30 @ 09:00:55
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Ida

Äh, skyll på det du! Jag vet du sitter där och röstar på dina favoriter ;)
Fast jag brukar inte heller tycka det är så mkt bra låtar.. de låtar jag brukar fastna för på en gång är såna som resten av svenska folket inte vill ha med, tyvärr..

2008-01-30 @ 11:09:13
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0