Pizza och antikrunda, en alla hjärtans dag med Glenn

Jahapp, då var ett arbetspass avslutat för dagen och dags hoppa på det obetalda extrakneget som bloggare. Vem vet kanske det kan leda till nåt.

Idag är det det påfund som kallas alla hjärtans dag. Hela det västerländska samhället kläs in i sockersött rosa jox med hjärtan hit och dit. Hela samhället utom min lägenhet i Kålltorp, här råder lugn och stillhet. När alla som har någon springer runt och påpekar hur bra de är väljer jag att avskärma mig från samhället och tillbringa dagen vid TV-n i sällskap av en rund och platt pizza. Detta har de senaste åren varit en Eremit-dag för mig. Men får jag ha det ifred och inte dras in i massa romantiskt myller varifrån jag ändå är exkluderad som singel så är det en helt ok dag. Det är ju trots allt antikrundan idag.

Varje gång jag ser på det tittar jag mig omkring, om antikrundan kommer till Kålltorp, vad skulle jag då då släpa med mig att säga "jag har ingen aaaning" och "ojdå, så mycket! Skojar du?" om. Har ju några tavlor av för mig okända konstnärer. Men de är säkert falska. Tavlor kan verkligen vara värt alltifrån 0 till hur mycket som helst. Har ju några ägg-koppar i 60-talssnitt, de kanske är "designade" och värda 20 000 styck, vem vet.

Mer spännande än så blir nog inte min torsdagkväll, blir den det lär ni få veta det imorgon. Nu ska pizzan in i ugnen, blir ingen hämtpizza här inte. Inte idag iallafall, idag vill jag hålla mig borta fråm samhället. Det västerländska iallafall. Kanske skulle åka bort till moskén? Nä just det, antikrundan idag. 

Vi hörs kära läsare, och glöm inte:
Du e välkommen te Göteborg!

Kommentarer
Postat av: IK

Grymt Glenn! Övriga IK tackar.
Fast vi undrar varför du ska till moskén? Där har du la aldrig vart?

2008-02-14 @ 18:24:43
URL: http://ironinsforkampar.blogg.se
Postat av: Ida

Glad alla hjärtans dag to you too!
Vem är Glenn?

2008-02-14 @ 19:28:42
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0