MF08 - T3

Imorgon kväll är det dags för den tredje deltävlingen av 2008 års melodifestival. Denna gång beger sig cirkusen till den fula och oerhört överskattade staden Linköping, och tävlingen kommer att hållas i Sveriges kanske fulaste ishockeyarena, Cloetta Center (ja, jag hatar LHC - ÄLSKA HÄSTEN)! Men nog om sport, nu går vi igenom låtarna istället.

BWO - Lay Your Love On Me
BWO, eller Bodies Without Organs som de egentligen heter/hette, är en av årets favoriter till att ta hem segern, åtminstone om man ska våga tro på det som kvällspressen skriver. BWO ställer upp med en partylåt, som vanligt, och den bör gå vidare till final utan några större problem, mycket tack vare Alexander Bards fina frisyr och dåliga klädsel.
Betyg: 4 bananer av 5 möjliga, där 1 är sämst och 5 är bäst

Mickey Huscic - Izdajice
Jag har aldrig hört talas om artisten och jag vet inte på vilket språk låten framförs, men det är varken på svenska eller engelska. Låten är mycket dålig och att man inte ens förstår vad den handlar om gör inte saken bättre. Om det här bidraget går vidare kommer jag äta upp mina kalsonger, men det är INGEN risk.
Betyg: 1 banan

Frida feat. Headline - Upp o Hoppa
Lite halvrolig låt, men långt ifrån något som kommer slå internationellt. Rent ljudmässigt är det en blandning mellan rap och vanlig "smörpop". Kommer troligtvis inte gå vidare, men eventuellt till den andra omröstningen
Betyg: 2 bananer

Thérèse Andersson - When You Need Me
Nu börjar det bli lite klass på låtarna igen! Thérèse har, förutom ett svårstavat namn, en fin röst som hon använder på ett lysande sätt i det här bidraget, som är en blandning mellan en radiodänga och en operasång. Kan bära ganska långt, bör gå vidare till final eller andra chansen.
Betyg: 3 bananer

Patrik Isaksson & Bandet - Under Mitt Tunna Skinn
Patrik Isaksson har man inte hört på länge, men nu är han åter tillbaka, och det med besked. Isaksson & Bandet ställer upp med en glad låt, som jag tror kommer gå hem hos de flesta runt om i landet. Om den kommer gå till final är svårt att avgöra, men dit eller sista chansen bör den räcka till.
Betyg: 3 bananer

Caracola - Smiling In Love
Ouuua, weeeah bedeooa... ungefär så låter texten i det här bidraget. Visserligen är melodin ganska festlig och uppryckande, men med en så pass obefintlig text förtjänar man inte att gå vidare.
Betyg: 2 bananer

Ainbusk - Jag Saknar Dig Ibland
Trevlig och lugn låt framförd av Ainbusk. Till skillnad från det föregående bidraget innehåller låten en text som är bra, men vad som tallar mot Ainbusk är att låten saknar någon stark refräng. Trots allt kommer den nog gå vidare till andra chansen.
Betyg: 3 bananer

Eskobar - Hallelujah New World
Jag har aldrig varit något större fan av Eskobar, och det är jag inte efter att ha hört det här bidraget heller. Låten är hyfsad, men den kommer inte att gå vidare.
Betyg: 2 bananer

Tävlingen slutar således enligt följande:
Till finalen: Patrik Isaksson & BWO
Till andra chansen: Thérèse Andersson & Ainbusk

Kommentarer
Postat av: ida

Weee! Schlageranalysen - som jag har längtat! ;)

Nä jag har väl inte varit anonym. Har ju alltid haft haft en presentationsbild föreställandes mig fram till alldeles nyligen..!

2008-02-22 @ 16:47:31
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0