Dagens recept...

Om du behöver recept för detta ska du inte laga det, detta är helt enkelt stor humor!

Korv med bröd

recept på korv med bröd
På bilden ses stekt bratwurst med egenbakat korvbröd med fullkorn.

Snabbt, enkelt och gott recept!

Klocka Tid: 15 min

Muffins 1-2 portioner

Du behöver:

  • 2 st grillkorvar eller kokkorvar av valfri sort
  • 2 st korvbröd

Gör så här:

Stek eller koka korven. Om du kokar den: koka upp vatten, lägg i korven och ta av kastrullen från plattan. Låt stå ca 10 minuter med lock. Alternativt kan du naturligtvis lägga i korven direkt i kastrullen innan vattnet kokar upp, men se då till att stänga av plattan eller ta bort kastrullen innan det börjar koka för annars kan korven spricka.

Värm frysta korvbröd i mikron. Servera med ketchup, senap, gurksallad eller vad du tycker passar.


red.anm. Vem i helvete, förutom vi på IK då, använder RECEPT för korv med bröd??? ahh, internet ger oss sköna garv.


Kommentarer
Postat av: ida

Haha låg det där receptet verkligen ute?

Själv använder jag aldrig tejp. Därav får jag brännskador i handflatan när jag spelat "för länge".

2008-04-03 @ 10:36:57
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0