Anti avlägger rapport

Nu är det söndag och jag har hunnit med att se en hel del, plus en del annat som inte ens fanns med på min långa lista. Allt som finns kvar ska jag se under dagen:
  • 3 senaste avsnitten av Smallville (totalt cirka 3 timmar)
  • Senaste avsnittet av Parlamentet (30 minuter)
  • Parlamentet som visas denna söndag (30 minuter)
  • Senaste avsnittet av Myggan (30 minuter)
  • Senaste avsnittet av 100 höjdare (1 timme)
  • Senaste avsnittet av Anna Pihl (1 timme)
  • Speedway: Coventry Bees - Eastbourne Eagles (länge)
  • Formel 1 från Bahrain - träning (1 timme)
  • Formel 1 från Bahrain - kval (över 1 timme)
  • Formel 1 från Bahrain - race (länge)
  • Första avsnittet av Talang 2008 (1 timme?)
Efter att ha sett en del av allt detta finns det en del grejer man kommer ihåg extra väl. En sådan "grej" var med i det första avsnittet av Talang 2008. En ganska ung tjej vid namn Marie Andersson sjöng där en egenskriven låt, som hon även spelade piano till. Låten var i ärlighetens namn inte någon ny "smash-hit" på mina listor, men hon hade en mycket fin röst och spelade bra på pianot. Vad som gjorde det hela ännu mer speciellt var att hon också är blind. Det var faktiskt så pass rörande att jag satt och blev tårögd när jag såg det hela :-)
Man kan förövrigt se hennes låt på den här länken: http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.366135

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0