INTERVJU Jojomänsan!

Nedan följer en ytterst seriös intervju med en av ironins förkämpar! Läs och låt er väl begrunda! Kommentera sedan intervju vetja!


Vem är du?
En ytterst suspekt fråga som kräver lång psykologiutbildning för att ge ett klart svar på. Varvid vi lämnar över det till sådana som kan det bättre.
Dock måste man säga att jag är det vackraste, smartaste, rikaste, man ni kan tänka er. Jag har för att lyckas svara på dessa frågor fått låsa in mig i en välbevakad bunker hemma hos Sir Curt-Bruno af Norrköping. Om ni undrar nåt mer är ni välkomna att skicka det via en fråga i kommentatorsrutan under detta inlägg i bloggen.


Vem är jag?
Du är en ordtrillande (Nej,anti, det är inte detsamma som pillertrillande. Det är alltså inte buba som är pillertrillaren i Sveriges sämsta film någonsin med just det namnet) östtysk marinbiolog.
Vaddå? Finns inte Östtyskland längre? Vad fan säger ni?
Dock är du en grym polare för att vara en östtysk marinbiolog!

Levande scharader?
Det ägnar sig enbart Tepä åt. Det är rätt rolig syn när han leker det på Järntorget och det sedan kommer 4män i vita rockar och för bort honom medan han sjunger "MIN SOLDAT NÅGONSTANS I SVERIGE"... Tät vass dä däjs!

  

Vad är Broppakademien?
Det är en ädel församling med individer. Det är en hård process för att komma med där. För närvarande är vi bara tre medlemmar eftersom vi väljer in medlemmar så extremt sällan, har för mig att det är vart sjätte år men just de delarna har sekreteraren bättre koll på.
Vi främjar givetvis det viktiga i samhället, det allvarliga som inte några andra främjar. Vi har möten tämligen ofta, och i dessa dagar även via de nya kommunikationskanaler som finns.
Räkna med att det vid viktiga möten kommer ut information på t.ex. denna blogg efteråt vad vi kommit fram till.
Just nu jobbar vi stenhårt på att alla skolbarn ska få uppleva tvåkronorsbröden på MEGA.

  

Vad är Kultans Kannibaler?
Det är, liksom broppakademin, en ädel församling med individer. Vi främjar framförallt kortspelets ädla konst, men verkligen inte poker det är bara för kortspelswannabees. Vi spelar på allvar! Det vill säga om det viktigaste som finns, äran.
Vi främjar även kexchoklad, tvåkronorsbröden på MEGA och kulthörnas berättigande.
Vi strävar även efter att förbjuda naturteori och HUS på vartenda schema samt att enbart ha retorik på onsdagsmorgnar. Vi ska även inför speedwaykunskap från sexårsverksamheten till sista året på gymnasiet där det ska läras in vad den ädlaste av idrotter är och historien bakom det hela. Varenda skola ska dessutom riva sina sporthallar och istället anlägga en speedwaybana.

  

Råjal Liig, för att..?
Långkalsonger är roligt!

  

Hur många mil har du åkt för att se speedway i år?
1034 som den medgångssupporter jag är missade jag ju en match. KAPARNA ULTRAS ON TOUR 2007!!

  

Vad tycker vi om Svemo?
Jag har fått lära mig att har man inget snällt att säga ska man vara tyst...så jag är tyst.

  

Vad tycker Svemo om oss?
I den upp och nervända världen älskar de oss....

  

Är det sant att du är blårosa i hjärtat?
Japp mot Bajen hemma var man det, alla med sunt förnuft inser det viktiga i att stödja en sådan sak som vi i den matchen stödde. Rosa Bandet kampanjen. Visst är klubbfärgerna heliga men det här var en engångsgrej och kommer aldrig att ske igen varvid det var ett mycket bra initiativ som togs och genomfördes denna match.

  

Är blårosa snyggt?
Nej, det var extremt fula dräkter det måste medges men ändamålet helgade medlen.

  

Brukar du gå på Gothia cup?
Japp, det är en ädel turnering.

  

Vad är det mest sevärda på dylika tillställningar?
Enligt Legenden är det pizzan på en tvärgata vid heden. Enligt mig är det den fenomenala bollkontrollen och det underbara spel en hel del lag visar upp.
Det var la det svaret du förväntade dig buba?

  

Var är Rosenborg?
Detta är en fråga som kommer sig av min och legendens målgest när vi gör mål när vi lirar Fifa mot Buba och han är Rosenborg. Men eftersom Anti undrar vart Rosenborg är rent geografiskt så kan vi säga att de är från Trondheim i Norge. Norge är alltså det land som ligger åt vänster på kartan Anti.

  

Vad är Rosenlund?
Skattemyndighetens hemvist i Götet.

  

Hur rock ´n roll är du?
Alldeles lagom.

  

Är du disco?
Nej det är det bara luftgitarrsspelare som är.

  

Hur metal är du?
Ingenting ty jag slapp det och de lappade ihop min handled utan metallbitar.

  

Hur metal är Jlo?
Oerhört mycket, han lever blott för det. Tragiskt nog...

  

Varför kallas han så?
Vi kallade han dynggreparnas mästare först iom att han driver sin grisfarm med enorm förlust men vi ändrade det till Jlo sen för det är hans stora idol och vi är snälla män och lät honom kallas för det.

  

Vem är Curt Bruno?
Curt-Bruno är en livs levande legend i all sin enkelhet. Han lever och frodas i Norrköpings finare kvarter, är medlem i Broppakademin och var även med i det grymma SSF-gänget.
Han heter egentligen Andreas Petersson, är av Norrköpings börd som sagt och lever för sitt musikintresse där dansbanden och schlager är han stora favoriter.
Han har även setts irra omkring i Kumla tämligen ofta. Det är en ädel människa med ett väldigt jämnt och fint humör och är alltid trevlig mot allt och alla.

  

Hur många namn har han?
Får se nu. Andreas, Curt, Bruno, Petersson är de officiella sedan kallas han ju Ante, Anti, Abit, Mohammed, Link och ungjävel. Det blir väl 10 det ja. Skärt barn har många namn som Rasputin hade sagt.

  

Hur legendarisk är Herrn?
Det går egentligen inte att med ord beskriva hur Legendarisk han är. Det gör liksom inte hans legendstatus rättvisa att med ord försöka beskriva det. Men legendarisk är han!

  

Du lär ha gått på Angeredsgymnasiet, berätta om det.
Jag väljer att här bli seriös på riktigt.
Det var väldigt upp och ner, man fick vänner man har kvar än och det var jävligt roligt ibland men ofta även segt och tråkigt. Det är ju så att man tar med sig de positiva minnena mest kanske.
Jag vill passa på att tacka de som gjorde det till tre till 85-90% bra år ändå. Visst var det mycket ibland, men vi kom ut och hade grejat det. Briljant!

  

Är du släkt med Öffwerst Axell Bropp i rakt nedstigande led?
Jag röjer, av skäl jag inte tänker berätta, inte mina förfäders identitet.

  

Är du skäggig emellanåt?
Japp, man är la man? Är man över 16 så har man skägg iaf ibland, eller hur Legenden?

  

Är jag skäggig alltid?
Japp, du är den skäggiga damen.

  

Går det hem hos damerna?
Pluralformen vet jag då du siktar in dig på en specifik dam och hennes inställning till skepparkrans modell xxxl vet jag inget om. Därför väljer jag att inte svara på frågan.

  

Har du druckit Elk-Schnapps?
Japp, det fick mig att bli nykterist. Mår illa bara av att tänka på det.

  

Skulle du rekommendera Svemo att göra det?
Det gör de redan med tanke på deras beslut i diverse frågor....Envisa rykten gör gällande att de dricker varsin flaska elk-schnapps innan de har möte. De som vägrar får inte komma in på mötet.

  

När ska du börja gå på Bäcken?
När ska du raka dig?

  

Varför har du bytt blogg?
Allt har sin tid, det var dags för något nytt i bloggvärlden. Ironins Förkämpar är en ytterst seriös blogg dessutom som kommer ta upp världsproblemen och lösa desamma.

  

Kommer den här överleva längre?
Beror på om du orkar skriva nån gång din late jävel.

  

Hur blev det med groundhoppingen egentligen?
På grund av herrns majsfälts skick lades den ner i väntan på ett bättre år.

  

Vilka traditioner har du, Herrn, Buba och ibland Pastorn?
Traditioner?
Pastorn är sällan med numera men vi lirar minigolf minst en gång/år då Buba filmar och säljer filmerna extremt dyrt sedan. Sedan följer efterfest på pizzerian, dock är det en skum pizzeria för de har paprika på kebabpizzan...
Sedan har vi andra, frånsett Pastorn, sk Fifadagar då vi samlas i la casa de buba och ser på när han trycker i sig en burk champinjoner och sedan slänger vi käft, lirar lite såväl tvspel som frågesportsspel i sällskapsspelsform.
Jag vinner alltid men herrn har mest "meningslösa namns"-kunskap. Buba kan bara sånt som anses bra att kunna medan jag kan lite om allt.

  

Vem vinner då?
Är du dum i hövvet jag svarade ju på det ovan ditt tröge fanskap!

  

När ska nästa ledamot väljas in i Broppakademien?
Det har jag också kommenterat ovan i viss mån, men det är inte mitt bord som ordförande, men det är la 3år kvar har jag för mig. Jag skulle uppskatta om du hädanefter lyssnar på svaren så du slipper fråga likartade frågor flera gånger, det tar tid och plats för mer relevanta frågeställningar. AHHHHH PAJAS!

  

Utfärdar Broppakedemien elitlicenser?
Japp! Det kan du lita på!

  

Lyssnar jag på finsk musik när jag skriver de här frågorna?
Ja du har ju ingen smak överhuvudtaget så det kan stämma.

  

Gör du det när du svarar på dem?
Nej, jag har god musiksmak så det gör jag ej.

  

Kan du Sången om Stalin utantill?
Vi sjunger om Stalin, vår vän och kamrat... osv, japp!

  

Är du stalinist eller satanist?
Nä, är du?

  

Vem är vår dansbands- och schlagerexpert?
Andreas Curt Bruno Petersson, Norrköping. Även kallad bl.a. Anti och Mohammed.

  

Brukar du delta i Pridefestivalen?
Nej verkligen inte!

  

Ärligt talat, är inte den rätt så gay egentligen?
Jodå, enligt Jlo är den det.

  

Hur många hagelgevär äger du?
0 Hagelgevär är ute.

  

Hur många snöskotrar äger du?
3, en för vardagskörning, en för stadskörning och en för offroadkörning. Det är väl ungefär det antal alla människor i detta land har?

  

Om någon skulle ut och ragga damer, skulle du rekommendera flakmoppe, limousine eller hundspann som fordon?
Hundspann givetvis, för att krypa ner under fällen och åka iväg sedan är en fin del, ja kanske t.o.m. avslutning på en dejt. Annars är, förutom de alternativ som nämns ovan spårvagn omöjligt att klå!

Även om man ska ragga i Surte?
Där raggar man inte. Där finns bara en backe.

  

Är det här Edet man?
Nej, det här är civiliserade trakter.

  

Hur mår svensk rap idag?
Den mår som en stortå efter en vandring i nio mil i sju nummer för små skor. Är det svar nog?

  

Är du broppaktig?
Lever Pingviner i afrika? Har Anti lösningen på allt? Är du högadlig? Är Jlo en duktig saxofinist? Är Pastorn verkligen Pastor? Svaret är givetvis ja. Sådan dumma frågor slipper jag gärna i framtiden.

  

Är det bra?
Ja, det går bra nu, pengar rullar in som det ska!

  

Hur mår norsk jazz idag?
Ja, du.... Det är du som är jazzgossen av oss. Svara själv.

  

Varför kallar vi Pastorn för Pastorn?
För att han sa att han skulle bli det när han slutade gymnasiet. Säger man nåt sådant får man helt enkelt höra det i evighet sedan.

  

Varför är du Älgen?
För att det måste till en så ädel person som mig för att bära det smeknamnet på ett vettigt sätt. Så det så!

  

Varför kallas Buba för Buba?
För att han var den enda i det här landet som inte såg på Expedition Robinson när det gick på SVT och där fanns det en gång en med som hette Buba och när vi andra diskuterade det programmet och Bubas insatser där sa den mannen som sedan fick det som smeknamn "Vem fan är buba?"... Han var okunnig om det mesta även då den goda Buba. Vad orginalbuba tycker om det vete tusan.

  

Berätta om Buba Shot.
Han är en härlig gubbe i LIGAN, och förr SFL som agerar reserv i världens starkaste Speedwaylag, The Broppers. Han hatar att träna han käkar hellre champinjoner och dricker sprit och pökar damer istället. Dock plockar han poäng som en tok när han får chansen på reserven så vi kan inte sparka honom trots ovanstående osunda livsstil.

  

Vad är LIGAN?
En samlingsplats för Sveriges farligaste och mest avskyvärda tio personer som existerar. En samlingsplats där vi enbart diskuterar vem som var fullast och söp flest damer under bordet på senaste festen.
Eller så är det en speedwaymanagerliga på nätet vad vet jag?

  

Dominerar du i den?
Gnager Anti på sin egen fot? Gillar du championjer? Är Jlo den som skyddar sina kollegor i media mest av alla? Är gräset gult? Givetvis dominerar jag fullständigt, sedan vinner jag inte alltid men det beror ju på att alla blir så ledsna när de förlorar så jag låter dom vinna ibland så det blir lugn och ro.

  

Har du ofta skador i den?
Ja, ligaledningen är ju livrädd för att jag ska slå deras lag så de ger mig massa skador, det är korruption på högsta nivå. SKANDAL!

  

Beror skadorna på a) Häxkonster, b) Ryssarna eller c) Atombomben?
Jag skulle vilja säga C med hjälp av b som därmed även inkluderar a. Duger det som svar? Okej, inte? Vad bra.

  

Motivera ditt svar.
hahahahahaha, den var bra den du, trodde du det själv?

  

Vad serverade Buba på sin Tyska afton?
Sauerkraut, legenden älskade det verkligen och ville ha mer...

  

Är Buba smygnazist?
Ta bort smyg så har du sanningen...

  

Hur många känner du som var med i Finska Vinterkriget?
12. Namnen säger jag inte.

  

Var du med vid slaget vid Narva?
Det märks att du skadade ditt minne där, vi stred ju vid fronten båda två där men du ramlade ju och fick en smäll i hövvet så du tuppade av en stund.

  

Hur mycket beundrar du ÖIS?
De har en bra brottningsverksamhet som är beundrasvärd.
Vad? Menar du fotboll? Har de en fotbollsverksamhet? Jasså i superettan? Jag kan la fan inte ha koll på varenda gärdsgårdsserie?

  

Vem grundade Frälsningsarmén?
Jon.

  

Är du med i Frälsningsarmén?
Nej.

  

När vi ändå är inne på religion, hur många moskéer har du besökt?
Räknas Malmö Stadion? Nähä två då eftersom man var tvungen med skolan när man var knodd.

  

Hur ofta blotar du till Ull?
Blottare kan du vara själv!

  

Hur många av dessa frågor är seriösa?
2% kanske om jag är snäll.

  

Hur särskiljer man Herrns kontroll på FIFA-dagarna?
Ingen aning, har han en annorlunda kontroll än oss övriga? Är inte det fusk då?

  

Hur länge spelar vi innan vi tröttnar?
Mindre och mindre tid, men det beror ju på att du supit bort resten av dina spel. Dessutom tröttnar vi på att krossa dig varenda gång vi spelar. Blir liksom ingen utmaning på det sätteet.

  

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Rasterna.

  

Är det sant att ni "fick" lira kort på gympalektionerna?
Nej, vi fick inte lira kort, vi fick däremot gå på promenad och då fuskade vi och satte oss och lirade kort. Vi hade "glömt" gympakläderna nämligen när det var nåt på g som vi inte gillade. Legenden däremot deltog i allt på gympan den friskusen. Dock var badminton skoj, även om vi loosade ibland trots att vi mötte damer.

  

Är du neger eller president?
President givetvis.

  

Är det sant du hjälpte en polare att påbörja och avsluta ett geografiarbete på en minut?
Japp Abdi var det som fick hjälp. Han hade ju glömt göra Angeredsbron så vi grejade det på en minut han var görnöjd.

  

Fick han MVG?
Inte just på den uppgiften, men sanningen är faktiskt den (utan ironi faktiskt) att han hade mvg i de flesta ämnen och idag har läst klart på chalmers och antagligen snart bestämmer över oss alla.

  

Minns du schemaläggarn?
Ja, var det inte honom Dagge jagade med harpun runt skolan eftersom schemat var så sjukt att vi hade t.ex. tio minuters rast mellan gympan och nästa lektion. Räkna på det själva med tre duschar på 15pers...

  

Vad var Herrns favoriträtt i bamba?
Han åt ju allt vet jag, men disktrasebröden slank ner fort minns jag.

  

Är alla som nu tänker "vad fan är bamba?" just nu bonnjävlar?
Japp, Hej Jlo!

  

Ställer jag ledande frågor?
Inte ett dugg, vad får dig att tro det? Förstår jag inte.

  

Hur många bonnjävlar känner du?
För många...

  

Vilka är de populäraste sevärdheterna på Älgens och Bubas guidade rundturer i Göteborg?
Lasse På Heden, demonstrationståg, allén och näckrosdammen.

  

Vilken av årets resor i speedway minns du bäst?
Mycket svårt, Hallstavik eller Sthlm. Sthlm var så gött för det är alltid roligt när man slår så rejält ur underläge och sedan alla gratulationer från resten av speedwaysverige efteråt.
Underbart.
Dock blir totala intrycket ändå Hallstavik som bäst, 58mil enkelväg, fem förare, Renats min, kämpainsatsen av grabbarna, rattugglan... Grym resa.

  

Vilken arena gillade du bäst?
Svårt, det är svårt att se bortom folket etc, men Hallstaviks får ett mycket gott helhetsintryck.

  

Vilken var sämst?
När man reste tillbaka i tiden och hamnade på en arena i östblocket 74. Enligt uppgift vill de att det ska se ut så i Målilla....

  

Vad tror du om den nya fotbollsarenan som än så länge bär namnet "Fotbollsarenan" som ska byggas i Göteborg?
Löjligt att kommunen inte inser att det inte går att dela en arena på tre lag samt damlandslaget. Men bortsett från det så med beskedet att vi ska spela ALLA matcher där även derbyn, europamatcher så känns det bra. Tycker den är lite för liten och blir det rena ståplatser är det bara pinsamt, kombiläktare där är ett krav.
Förövrigt känns det skumt att man inte döpt arenan med mindre än 1,5år till öppning. Nu är risken stor att det blir nåt vitsigt....

  

Varför då?
För att det är så i den här staden...

  

Är Hisingen en del av Göteborg?
Hisingen är en jävla ö! Men vi kan ju alltid behöva marken så javisst.

  

Är Örgryte en del av Göteborg?
Hatar sådana delar, överklassvin... men oki då.

  

Hur många ord innehåller dessa intervjufrågor?
666!!!!!!! RESPEKT!!!

  

Gillar du Fish n chips?
Ja, man är la man. Då gillar man det.

  


Kommentarer
Postat av: bea

hm... orginellt!
=)

2007-10-05 @ 15:07:17
URL: http://naomib.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0