GÄSTBLOGGAREN!

IK:s kommentar: Här är den första gästbloggaren, han var ruskigt snabb ur startblocken och får därför sin plats här och nu. Första bloggaren är PADDAN!!

Här följer hans blogginlägg:

Nya gästbloggaren


Idag blev jag gästbloggare här på Ironins Förkämpar. Trevlig. Jag tar det som en komplimang. Vad ska jag skriva om då? Jag vet inte riktigt. Idag har varit en sådan där dag som är ganska innehållslös.


Morgonen gick i princip åt att spela ritspelet på jippii.se (rekommenderas verkligen) och se på youtubefilmer. Det går inte att klaga på, det var rätt kul. Framåt halvtolv hade jag och Anti uppsatshandledning med Hélena. Det gick rätt bra, men uppsatser är inte så roliga. Efter lunch blev det fler sanslösa youtubefilmer, efter vilka vi lade in material vi filmade igår på en dator. Det var den skoldagen det. Inget speciellt.


Imorgon ska jag bli intervjuad av en i klassen som gör ett arbete om Gordon Freeman. Det kan bli intressant. För er som inte vet vem Gordon Freeman är kan jag tala om att det är huvudpersonen i datorspelet Half-Life. Jag borde kunna vara till hjälp där eftersom jag är dataspelsberoende enligt testet på fair-play.se.


Imorgon skulle jag ta med min laserpekare också, eftersom det är så jävla (om man får svära) jobbigt att luta sig framåt och peka på dataskärmen med fingret ibland. Jag letade upp laserpekaren igår, men orkade inte ta med den idag. För detta fick jag tråkningar från Anti och DV och jag lovade att ta med pekaren imorgon. Men just nu känns det jobbigt, jag tvivlar på att jag verkligen orkar ta upp den ur byrålådan och lägga den i fickan eller väskan. Vi får se om det här kommer följas upp senare på bloggen. Om ni tycker laserpekarhistorien är intressant måste jag varna er, den kanske inte kommer följas upp! Det kan bli för jobbigt.


Innan detta första gästinlägg av mig avslutas måste jag ta upp ett ämne som jag blivit ombedd att ta upp. Det handlar om östgötskan. Denna underskattade dialekt. Bevara östgötskan! Det finns en grupp på facebook som stöttar östgötskans bevarande. Denna dialekt helt klart en av världens finaste och de som inte tycker om den är helt fel ute. Östgötskan ger en särskild känsla till svenska språket, den är distinkt och det är lätt att känna igen vart man kommer ifrån om man talar den. Det är en dialekt som är lätt och tydlig om man vill uttrycka känslor. Den är till och med vacker!


Nog om detta för denna gång. Fler gästinlägg är att vänta! När är det ingen som vet nu, men dom kommer!


P


Kommentarer
Postat av: Annelie

Fan någon annan hann ju före mig! Men det där ritspelet alltså... Det spelade jag hela tiden för något år sedan men hade helt glömt bort att det existerade nu! TACK för att du, gästbloggaren, påminde mig. Jag är dig evigt tacksam!

2007-11-20 @ 22:28:30
URL: http://anneliten.blogg.se
Postat av: Danne

Mycket bra!

2007-11-21 @ 12:03:42
URL: http://fyrahundratrettiotre.blogg.se
Postat av: Ems

hahaa!

2007-11-21 @ 12:53:21
URL: http://pemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0